Praktikablogi 6. postitus - 11. ja 12. nädal
11. nädal
11. nädal möödus väikseid lihtsaid muudatusi tehes: nuppude ümbernimetamine, kasutustingimuste linkide väljavahetamine, paremate veateadete lisamine, e-maili teenusele saadetavatele andmetele ühe atribuudi lisamine jne. Pidin nende jaoks enamasti küll muutma koodibaasi osasid, millega ma seni polnud kokku puutunud või tutvuma kasutatavate teekide võimalustega, mida ma ei olnud varem kasutanud, kuid erilist peamurdmist nad ei vajanud.
Sellistest "väikestest" muudatustest kõige suuremat peavalu põhjustas mulle ülesanne, kus pidin veebilehe kitsamasse/telefoni vaatesse lisama sooduskoodi kasutamise komponendi, mis laiemas/desktop vaates juba olemas oli. Ma polnud sellise kahe vaate haldamise teemaga varem pidanud tegelema ning mul kulus palju aega, et 1) komponendi välimus sobiks kokku ülejäänud lehega, 2) koodistruktuur püsiks seejuures enam-vähem mõistlik ning 3) mõlemad komponendid püsiksid sünkroonis omavahel ja ka ostukorviga, ilma ebavajalikke taasrenderdusi põhjustamata.
Ka tegin enda arvates valmis vajaliku laienduse, et e-poe monitooringule lisada SMS-ide saatmise võimalus. Ent seda testida ma ei saanud, sest SMS-ide saatmiseks kasutatav teenus Twilio ei lasknud mul seletamatul põhjusel enda telefoninumbrit oma kontole heakskiidetud numbrite hulka lisada.
Veidi pidin jamama ka ühe vana rakenduse andmebaasile ligipääsu saamisega, kuna sinna sisselogimiseks oli vaja kasutada üsna ebatavalist meetodit.
12. nädal
- E-poes andmete mahasalvestamise loogika muutmine.
Andmekaitse nõuete tõttu tuli muuta e-poe ja maksemooduli käitumist nii, et kliendi kohta käivaid andmeid ei salvestataks serverisse enne, kui ta on vajutanud vastavat nuppu nende salvestamiseks ja vormis edasi liikumiseks. Paljudes kohtades sain selle saavutamiseks lihtsalt koodist eemaldada teatud kohtadest tellimuste API-le tellimuse infot saatva koodi.
Igal pool polnud olukord aga nii lihtne.
Ühel kindlal juhul vajas sisestatud info valideerimine selle salvestamist tellimuste API-sse ning seda polnud võimalik mõistlikul viisil ja suuremaid muudatusi tegemata lahti harutada. Seega selles kohas muutsin koodi nii, et saadetaks ainult vajalik info selle validatsiooni teostamiseks.
Koodi lähemalt uurides leidsin veel paar erijuhtu, kus kliendi info salvestamise vältimine polnud nii triviaalne, kuid lõpuks suutsin (minu arvates) üsna rahuldava lahenduse välja mõelda. - Veebilehe liidestamine uue küpsiste nõusoleku haldamise lahendusega.
Taaskord oli tegemist teemaga, millega ma polnud varem kokku puutunud. Mulle anti juhend, mille oli kirjutanud keegi, kes sama asja oli ühe teise veebilehega pidanud tegema, kuid aru saamine, kuidas täpselt seda juhendit minu hallatavas repos rakendada, võttis mõnevõrra aega.
Kui ma olin enda arvates sellega valmis saanud ja koodi juba ülevaatusele saatnud, märkasin puhtjuhuslikult, et mõned skriptid, mida minu arusaama järgi sellele veebilehele üldse ei oleks tohtinud ega saanud ilmuda, laeti sinna siiski. Seda lähemalt uurides avastasin, et need laetakse viisil, millega juhend polnud üldse arvestanud ning koodi lugedes poleks seda isegi avastada saanud. Seega pidin kähku leidma viisi ka need soovitaval viisil integreerida. - Lisaks neile kahele suuremale ülesandele tuli aeg-ajalt tegeleda e-poele uue SSO-lahenduse lisamisega. Sellega tegeles küll põhiliselt üks teine tiim, kuid see vajas meie tiimi poolt siiski koodi ülevaatamist ning ka ümberkorraldusi mõnes meie repos ja nende kasutamises. Osaliselt selle teema tõttu, kuid ka erinevate muude vahelesegamiste/pisiülesannete pärast oli sel nädalal teisipäev mu esimene selline tööpäev, kus ma ei saanud eriti millelegi keskenduda ja pidin pidevalt erinevate ülesannete vahel pendeldama.
Comments
Post a Comment