Praktikablogi 5. postitus - 9. ja 10. nädal

  •  Tuli välja, et arvete haldamise siseprojekti sisselogimise viga ei olnud üldse seotud küpsiste suurusega. Probleem seisnes hoopis päringus, millega Microsoftilt kasutaja gruppe küsiti - tagastati ainult kasutaja esimesed 100 gruppi, mis tekitas probleeme, kui kasutaja oli enam kui 100 grupis. Seda oleks saanud parandada gruppide arvu piirangu tõstmise ja paginationi lisamisega, kuid mõistlikum oli hoopis muuta päringut nii, et küsitaks infot ainult nende gruppide kohta, mis rakenduse kontekstis olulised on.
    Lisaks parandasin ära bugi, mis ei võimaldanud teatud olukordadel kasutajale admin-õiguste andmist.
  • Proovisin jätkuvalt kasutada Cloudflare-i kindlate veebilehekülgede cacheimiseks Google-is SEO parandamise eesmärgiga, kuid esines mitmeid takistusi. Nimelt Cloudflare-i tavalisest cache-ist kustutatakse vähekasutatavad ressursid automaatselt ära, aga pikaajalisema elueaga Cache Reserve-i millegipärast ei jõudnud ükski vastus. Proovisin kõike, mille peale tulin, aga ei saanud seda tööle.
  • Sain uue kogemuse, kui pidin uurima, miks kliendi e-poes mõne toote korral maksemoodul keeldus avanemast. Projektijuht ütles, et põhjus tundub olevat see, et tootele oli kuidagi külge sattunud tühi valdkond. Leidsin, et tootehaldussüsteemi andmebaasis olid seosed (näiliselt ekslikult) konfigureeritud nii, et toote või valdkonna kustutamisel jäid vahetabelisse tühjad kirjed.
    Ent probleeme põhjustavaid tühje kirjeid oli vähe ning valdkondade kustutamise meetod, mis neid tekitas, polnud enam äriloogikas aktuaalne. Seega otsustati problemaatilised kirjed käsitsti ära kustutada ning probleem parandamata jätta, mis oli minu jaoks üllatav, kuna seose parandamine andmebaasis oleks olnud kiire ja lihtne. Asi, mis isiklikus või kooliprojektis oleks enesestmõistetav mõneminutiline parandus, võib jääda suuremas projektis tegemata, kuna see ei põhjusta piisavalt probleeme, et parandamist väärt olla.
  • Jahtisin ja parandasin mitmeid probleeme kliendi e-poe maksemoodulis. Näiteks lasi see teatud juhtudel esitada tellimuse ilma saaja aadressi sisestamata või kirjutas e-poelt saadud sooduskoodi üle nulliga. Kõik need probleemid olid seotud maksemooduli state management-iga. See põhjustas mulle raskusi, kuna ma pole eriti tuttav React-i state management-iga ja üldse mitte tuttav Redux-i kasutamisega.
    Samas aga arvan, et isegi kui ma oleksin sellega rohkem kursis, poleks see olukorda eriti parandanud. Minu meelest on praegune sellega seonduv kood liialt kompleksne ja segane ning seetõttu veaaldis. Ma võisin küll teha paar konkreetset parandust spetsiifiliste probleemide lahendamiseks, kuid ma usun, et eelmainitud segaduse tõttu võib iga hetk sarnane probleem taas esile kerkida või ka mistahes väikese muudatuse tõttu uus probleem tekkida.
  • Viimaks pidin uurima, kuidas saaks lisada veebipoe monitoorimisele lisaks email-teavitustele ka SMS-teavitused. Samuti pidin hindama monitoorimise ühelt platvormilt teisele liigutamise võimalikkust. See teema on praegu veel pooleli.

Mul oli ka väike vestlus tiimijuhiga, kus rääkisime sellest, kuidas mul läinud on ning mis edasi saab. Sain teada, et kuna selle kliendiga seoses, kelle projekte ma nüüd umbes kuu aega olen teinud, pole hetkel eriti palju ülesandeid vaja teha, plaanitakse mind varsti kaasata ka ühe teise kliendi projektidesse. Samuti kinnitati, et minuga loodetakse pärast katseaega töösuhet jätkata.

Comments