Praktikablogi 4. postitus - 7. ja 8. nädal
Ülesanded
Kliendi projektid
7. ja 8. nädalal sain tegelesin hulga erinevate ülesannetega. Aeg-ajalt sain ühelt või teiselt inimeselt uue ülesande nii, et kogu aeg oli mul JIRAs paar piletit pooleli. Igaüks kujutas endast väikest muudatust või parandust mõnes selle kliendi projektidest, kellega mu praegune tiim tegeleb.Puutusin kokku mitme erineva projekti mitme erineva aspektiga, seega iga natukese aja tagant pidin end kurssi viima uue koodirepo või tehnoloogiaga.
- Tegin väikseid muudatusi Directuses, SendGrid-is ja WordPressis/Elementoris, millest ühtegi ma polnud varem kasutanud. Samuti aitasin kaasa mõne väiksema probleemi analüüsis.
- Täiendasin ühes React veebirakenduses andmeid, mida Google Analytics-ile saadetakse. Seda tehes avastasin paar väikest viga olemasolevas koodis, mille ühtlasi ära parandasin.
- Pidin oma esimest üleannet täiendama, kuna seal oli väike äriloogiline segadus seoses sellega, millised JIRA piletis olnud tootetüübid vastavad koodis olevatele tootetüüpidele ning millist sorti toode üldse peaks olema "üritus" - tuli välja, et see olenes kontekstist. Seda täiendust tehes sattusin "mõistatusliku bugi" otsa, mille tagaajamiseks kulus tükk aega. Lõpuks tuli välja, et viga polnud isegi minu koodis, vaid taaskasutatud ja seetõttu veidi vigastes testandmetes, mis sattusid ühes vanas sisetarkvaras kohta, kust neid polnud eriti lihtne leida.
- Proovisin kasutada Prerenderit ja Cloudflare-i, et optimeerida ühe veebilehe poolt Google-i otsingumootorile näidatavaid tulemusi, kuid tuli välja, et Prerender ei suutnud soovitud veebilehti õigesti renderdada. Seejärel proovisin ainult Cloudflare-i kasutada, et neid veebilehti cache-ida ja sealt Google-ile serveerida, kuid siingi esinesid mõned takistused. Seega jäi see projekt ootama kliendilt kinnitust, kas sellesse teemasse soovitakse rohkem aega kulutada.
- Osalesin mitme erineva repo muudatuste lükkamisel live-keskkonda. Selle juures oli minu jaoks huvitav näha, kuidas tuli repodest eemaldada muudatused, mis polnud veel heaks kiidetud, ning need pärast release-i tagasi lisada. Pärast seda otsustasime ka nendes repodes kasutusele võtta peamisest branch-ist eraldi arendus-branchi, mis mõnes teises repos juba kasutusel oli. Mind üllatas, et selline süsteem polnud juba kasutusel igas repos, aga parem hilja kui mitte iialgi. Dev branch-ide loomine ja asjakohaste devops-pipeline-ide muutmine jäi minu ülesandeks.
- Viimane ülesanne, mis mul ka hetkel pooleli on, oli ühe e-poe maksemooduli bugi ülesleidmine ja parandamine. Nimelt teadmata olukordades esitati tellimused, milles on saaja aadressi sisestamine nõutud, ilma saaja aadressita. Suutsime lõpuks ise tekitada olukorra, kus see juhtub ning ma jäin uurima, kuidas seda parandada võiks. Maksemooduli lokaalselt enda arvutis käimasaamine võttis mul üllatavalt kaua aega ning maksemooduli kood osutus mulle raskesti mõistetavaks, seega kuna ma jõudsin selleni alles käesoleva nädala reedel, pole ma veel lahenduseni jõudnud.
Siseprojektid
Lisaks äsja kirjeldatud kliendiga seotud ülesannetele oli ka praktikakoha siseseid ülesandeid vaja täita.
Esiteks tegelesin edasi eelnevates blogipostitustes kirjeldatud prototüüp-projekti ülespanemisega Azure-i. Kuna selle projekti üks komponent peab regulaarselt teatud koodi jooksutama, aga kasutataval Azure-i teenusel jooksvad rakendused pannakse inaktiivsuse peale kinni, tuli kasutada eraldi teenust, et seda Azure-i rakendust iga päev üles äratada.
Sain ühelt vanemarendajalt lõpuks tagasiside oma koodile (samas projektis) ning hakkasin neid näpunäiteid ja soovitusi rakendama, kuid eriti kaugele sellega ei jõudnud, kuna pidevalt tuli muid kõrgema prioriteediga ülesandeid ette.
Samuti tutvustati mulle rakendust, mida kasutatakse praktikakohas arvete haldamiseks. Nimelt on selles harva esinev probleem, kus mõned kasutajad mõnikord ei saa sisse logida. Praegune teooria on, et kasutaja login-küpsis kasvab liiga suureks, kui ta kuulub väga paljudesse gruppidesse. Tõepoolest, grupid pandi kõik sinna küpsisesse ning küpsis kasvas üpris suureks, kuid tundub, et see pole ainuke põhjus ning küpsis on kahtlaselt suur ka ilma gruppideta. Lootsime saada abi logidest, kuid tuli välja, et logimine polnud õigesti konfigureeritud ja logid olid tühjad.
Reflektsioon
Tunne, et teen kõike liiga aeglaselt, pole üle läinud. Kõik töökaaslased on väga sõbralikud, aga ma ikkagi pidevalt kardan pettumust valmistada või probleeme tekitada. Mitte, et ma enda teada oleksin seda veel teinud.
Kõige raskem osa seni on olnud äriloogikast aru saamine. Mitte seetõttu, et antud äriloogika tohutult keeruline oleks, vaid pigem seetõttu, et JIRA piletis ei pruugi kõiki nüansse kirjeldatud olla, aga mina oma loomuselt hakkan alati kohe sellistele nüanssidele mõtlema. Samuti on veidi keeruline võõrasse teiste programmeerijate kirjutatud koodibaasi sukeldumine, eriti kui ma leian sealt midagi, mis mulle tundub viga olevat - kas see on päriselt ka viga, või oli see mingil põhjusel vajalik iseärasus?
Muidugi, vajadusel saan ma selliseid asju üle küsida, kuid iga väikese segaduse peale ma ei hakka ka ometi kedagi tülitama.
Comments
Post a Comment